Träning, Milles ridpass och allmänt babbel.

Jag började med att rida en mycket dryg Mille filur. Tänkte rida på travbanan men han höll på att dumma sig och inte skulle gå för bi ett speciellt ställe, det var inget läskigt utan han bestämde sig bara att  han inte skulle gå förbi där. Han steppade på sället, backade ner i diken och när jag sa åt honom blev det bara värre och när jag inte gjorde någonting blev det också bara värre... Tillslut la jag pisken på bogen och då slog det ner en atombomb och Mille vände snabbt som ögat och galopperade i fullkareta helt okontrollerbar bort mot stallet. Dryga häst.... -.- När jag äntligen fick stopp på skrittade vi tillbaka till platsen där allt hände, efter ´kanske 10 min fick jag äntligen förbi honom men istället för att gå ner till travbanan (ville inte utmana ödet) så gick jag in i en gräshage lite längre bort där det stod lite hinder. Red som vanligt men kände hela tiden att han inte koncentrerade sig och ville sticka iväg så då gick jag till volten, haha xD Där var han ganska fin, ville dock inte riktigt gå i korekt form i galoppen men det var nog bara fasoner. Avslutade när han kändes som finast.
 
Sedan var det FIndus tur, han skulle vara med på Hoppträningen. Det gick käpprätt åt skogen ska jag säga er mina kära små vänner. Jag red som en kratta. Hoppade bana, det var lite kluriga bana som låg på dryga 1m. Alla oxrar stod direkt ur säng och när jag inte fick med mig yttersidan (som jag typ aldrig fick) så bröt han ut.
Jag är så jäkla besviken, kan jag verkligen inte bättre? För tillfället käns allt ganska hopplöst, men nej nu är det HÅRDTRÄNING på schemat. Vi ska fixa detta....
 
Så ja, dagen kan vi gärna stryka ett sträck över... Annars var väl skolan okej,slutade 13.00 så det var väldigt skönt.
Hörs imorgon! Natti!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0