22 augusti 2012

Hej, allt bra? J är precis hemkommen från stallet, klippte Findus, ena sidan blev helt okej men när jag skulle klippa andra så tappade han tålamodet lite och kastade sig lie i kedjorna när det blev läskigt osv, annars var han väldigt duktig. Mamma ska få fixa detaljerna om några dagar
 
Red sedan Mille som förövrigt var väldig pigg och väldigt spänd, red på travbanan och efter några varv såg jag att det stod ett par rådjur några meter från banan, försökte skrämma bort dem men skrämmde nog mer Mille än dem. Men tillslut skuttade de långsamt iväg, han galoppera nästan ett varv innan jag fick en flygmyra i ögat som typ bet mig i ögonvrån närmast näsan om det nu heter så. Det stack och hade sig och jag kunde knappt öppna det ögat, fick av sluta drastiskt och gå hem till stallet, det gjorde verkligen super ont.
 
Det blev bättre och bättre och när jag iallafall kunde ha ögat öppet ordentígt gick jag ut och red en barbacka tur på Findus. Han var väldigt fin, avslappnad i traven osv. Travade mest och tog en kort galopp i en uppförsbacke då jag tänkte att det skulle vara svårare att slänga av mig då, hehe ;P Kännde nästan hela tiden att han ville dra ner huvet och bocka eller tvär vända åt sidan men jag höll lite i munnen och drev på med benen - så ingen skada skedd :P
 
Kom hem och åt middag, duschade och nu sitter jag här, klockan är inte speciellt mycket så har lite tid att skriva inlägg om någon har något önskemål :)
 
Britta, älsklingen :') Saknar dig gumman...

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej Elsa! Kan du skriva ett inlägg om BRITTA å PUFFA<3 Fattar att du saknar dom

2012-08-23 @ 16:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0