29 augusti 2012


Ska skriva ett snabbt inlägg nu innan jag tar i tur med läxorna, Historia frågor och Tyska glosor.
 
Skolan var helt ok, började med Svenska och Träslöjd. På Svenskan skulle man låna en bok och sedan läsa den, lånade en bok som verkade lite halvhemsk men bra och sedan Twilight fast på engelska. Träslöjden var inte speciellt kul...
 
Sedan gick vi ner till ett träsk på Eriksö där vi skulle håva småkryp som sagt, lyckades fånga en jätte konstig grej som såg ut som en mördarsnigel fast den simmade. Två stycken i klassen skulle ställa sig lite längre ner i vattnet vilket inte var så smart då de sjönk ner i dyn ända till midjan.
Om man hörde något högt skrik någonstans visste man att någon hade håvat upp något äckligt, haha.
 
Efter det var det profil och eftersom jag får ha det i stallet så åkte jag dit. Började med att mocka, fixa mat osv. städade och rensade ut schabrak och täcken, tog hem grejer som skulle tvättas och så, imorgon ska jag smörja upp alla läder grejer och sedan förtsätta med städningen.
 
Red båda slingan, satte på Findus snodden för att få honom att jobba i lite lägre form, dock spände jag den inte så hårt, den hjälpte lite men det blev ingen dunder skillnad, i galoppen var han en riktig kanonkula så han fick springa lite.
Mille var väldigt fin och väldigt pigg, på slutet träffade jag två andra tjejer som också var ute och red så slog följe med dom sista biten och då blev han alldeles till sig, hoppade på stället osv. Travade av honom utan stigbyglar och då var han ochså lite studsig men när han travade bra så var han väldigt fin och avslappnad.
 
Nu ska jag göra mina läxor, om jag hinner sammanfattar jag också träningen efter att läxorna är klara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0