Dagens Ridpass

Findus och jag tog en tur i skogen idag. Han var fin men oerhört spänd 80% av passet, tittade på allting och skvätte till för minsta lilla. Testade att länga läderna ett hål då jag kände att jag inte rikigt kunde hålla om benen ordentligt eftersom han sätter mig i en sådan konstig position när han är spänd. Det hände inte så mycket mer än att jag kände att jag kunde hålla om bättre. Sista 20 minutrarna slappnade han av någolunda och sänkte huvet och arbetade i en lite lägre form, på "rakan" var han också avslappnad trots att det är mycket trafik bara några meter bort. Vet inte vad han är så himla skraj över, antagligen sig själv.
När han väl hade slappnat av tycker jag att han gick riktigt fint och han är allt lite rolig att rida när han är sådär spänd också, haha!
 
Mille var allmät dryg idag, började redan när jag satt upp, påväg ner till travbanan var han också dum, tvärvände, steppade på stället, lättade fram och backade ner i diken. SUCK! Detta fortsatte också väl nere på travbanan när jag skulle göra galoppfattningar och avbrott till trav och skritt. Det som är alldra mest frustrerade är inte att han håller på utan att när man säger åt honom blir det bara värre. När man lägger på benen börjar han bara backa ännu mer och lägger man på pisken så ställer han sig på bakbenen. Han har allt sina dagar men det är kanske det som gör att man gillar honom så sjukt mycket?
Imellan sina små dampanfall var han iallafall hyvsatt fin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0