Dagens Ridpass

Började med att rida ut Mille runt slingan med Anine och Knatte. Hade pelhamet eftersom att han vilade igår och blir lite fööör pigg på det vanliga tränsbettet efter det. Ett mirakel uppstod när jag skulle sitta upp, gissa vad? Jo ponnyn stod med helt långa tyglar, jag hoppade upp och han rörde inte en fena, haha! I vanliga fall brukar jag inte komma upp på honom utan att någon håller i och när jag väl har gjort det så är det 180 blås skänkelvikning blandat med lite street dans och jämn fotahopp i några minuter innan han lungar ner sig, gulle ponnyn! För övrigt var han pigg och framåt, aningens tung i handen som han lätt blir på pelhamet men annars fin. Findus gick på travbanan, tog 3 språng i en gräs hage också där han även travades av. Överlag var han fin, men inte sådär super finn som han kan vara. Han var lite stretig både i sidorna och i munnen, det släppte inte riktigt heller men stundtals gick han väldigt fint mjuk både mun och sidor. I gräshagen var han väldigt spänd och eftersom jag hade lite bråttom hann jag inte riktigt få honom helt avslappnad men det blev bara bättre och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0