Dagens Träning

Jag red som sagt Mille och Carro red Findus. Jag tyckte han var något framtung och aningens stark under framridningen. Jag måste också tillägga att jag var riktigt ringrostig och det kändes som jag hade glömt bort hur man gjorde när man red.
 
Jag som har lite svårt för att göra korekta galoppombyten (på hästar som är mycket rutinerade går det bra men inte Mille och Findus haha xD ) Det blir nästan alltid kors om jag inte byter över en bom då det går super. Så vi övade på det men det blev inte mycket bättre men så fort de kommer upp en bom så funkar det, så himla irriterande. När jag dessutom inte får till det låser det sig bara. Mille förstod inte riktigt vad jag menade och då när jag tog halvhalten precis innan bytet så kastade han sig iväg i kors som han sedan bytte till fel. Vi bestämmde oss för att avsuta då vi insåg att vi inte skulle komma någon vart med det idag och sedan fortsätta med det någon annan dag. Carro trodde att det skulle vara en sådan grej att en dag så kan jag det bara och då kan byta på alla sortes hästar och vi hoppas att det är det och tills dess får jag bara jobba på med desa förbaskade byterna, haha xD
 
Efter det hoppade vi lite studs, inga konstigheter. Jag hade lite svårare at får med mig yttersidan i högervarv men det är också den sidan som han är svagare i.
 
Hoppade lite på en åtta ca 80 -90 cm. Första sprången var det riktigt ovant och hoppade mig nästan ur sadeln. Tänk att man blir så ringrostig på så kort tid!
 
Till sist hoppade vi en bana på ca 90. Det gick bra, men inte mer än det. Han var lite stark och springig och jag lite ringrostig. I kombinationen som var räcke räcke fick vi båda gångerna lite trångt men men.
 
Findus verkade väldigt trött men han såg hyvsat fin ut. Tyckte dock att han blev lite kort i nacken och knäppte in nacken. Hon gjorde samma sak som mig fast då inte med galoppombyterna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0