"Första gången du log, som om jag snubblade pladask på marken o bah dog"

Men tjenare, det var rätt längesen hörrni! Drar dagen lite snabbt.
 
Började med att gå upp och åka till stallet, fixde vatten mat och mockade, sedan tog jag in hästarna, red Mille på travbanan i spöregnet. Övade galoppfattningar och avbrott, avbrotten är ganska bra i höger men i vänster har han det jobbigare. Både avbrotten och den samlade galoppen, jag vet inte om galoppen också beror på min oliksidighet eller om det helt enkelt är att han är lite svagare i det knät, antagligen är det både och. Han blir lätt lite tretaktig i galoppen när jag samlar honom ordentligt. Eftersom det regnade så blev tyglarna jätte hala och när jag skulle bryta av så rycker han lite i tyglarna i vänster varv och då tappar jag nästan allt så det blev lite oflyt.
Jag måste verkligen få till fattningarna, avbrotten och den korta galoppen i vänster, så nu blir det hårdträning. Båda hästarna ska förresten också till equi terapeften på Torsdag eftermiddag så då kan jag få lite hjälp av Monika hur jag ska rida osv. för att verkligen stärka upp honom ordentligt.
 
Findus fick vila.
 
Jag blev upp hämtad i stallet och åkte direkt vidare till farmor och farfar, farfar fyllde 70. Duschade där och fixade till mig, det var lunch buffe som var super god och sedan massa tårta. Var så mätt att jag inte ens åt nått till middag, och de andra åt bara en macka, haaha :P
 
Imorgon är det tillbaka till skolan igen och åh, suck...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0