19 juli 2012

Har efter ett tags funderande och kliande i huvudet äntligen lyckats få upp datorn, och tom anslutit mig till internet här uppe, duktigt xD
 
Var på stranden idag och hade 5-kamp med familjen + kusinerna och deras föreldrar och mormor och morfar.
Grenarna bestog av, kottkastning (haha), ringkastning, längdhopp och springa-ut-i-vattnet-tills-man-kom-till-naveln-och-sedan-springa-tillbaka. haha, bra namn va? Det var långgrunt och det var sjukt jobbit att springa i vattnet när man kom typ sådär ut till låren.
 
Efter stranden åkte jag och mamma till stallet och hoppade båda hästarna, Mille var bra men inte perfekt. En som därimot var perfekt var FINDUS! Han var verkligen helt sjukt fin. Både igår och idag har vi hoppat en 4 -kombination några gånger då han har haft tendens att han "fryser" i mellan hinderna i kombinationen och då hinner jag inte få fram honom innan nästa hinder kommer. Därför lägger han ofta in ett extra galoppsprång i kombinationen. När man då har en 4-kombination inser han att det inte är någon ide att börja lägga in ett extra och frysa imellan för då kommer han inte orka över alla 4 hinder. Detta funkade super bra på Findus och han försökte bara första gången jag red på kombinationen igår att lägga in 2 språng och det var emellan första och andra hindret, efter det hoppade han klockrent och bjöd igenom hela kombinationen!
 
Annars har jag inte så mycket att säga, eller jo, min mobil är trasig :'(
 
Så fin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0