Svar del 2

Hur många rosetter har du?

Svar: Jag vet inte riktigt, kanske runt 30 -40

Hur lägger du upp tränings schemat för dina hästar under en vecka? Om du ens gör något.

Svar: Tex. Måndag:Rida ut Tisdag:Hoppträning Onsdag:Rida ut Torsdag:Vila Fredag:Galoppbanan Lördag:Rida ut Söndag:Trimma/Markarbete. Jag rider ut ganska mycket för att vi har breda grusvägar och backar där man kan jobba hästarna bra samt att hästarna tycker det är roligt att vara ute.

Vad är ditt mål inom ridningen?

Svar: Bli BÄST! Men just nu är det hoppa lite LA på Findus och hoppa MSVB till hösten men Mille.

Hur tänker du göra efter gymnasiet, alltså studera vidare på universitetet eller satsa på ridningen?

Svar: Svår fråga, om jag ska vara ärlig - jag vet faktiskt inte. The time will tell. Men om jag fortfarande har kvar intresset som jag har svårt att tro att jag inte skulle ha vill jag satsa, för jag vill bli bäst. Jag vill kunna hålla på med hästar på heltid, det vill jag.

1.Vad är din största rädsla?

Svar: Jag vet inte, jag är inte rädd för så mycket men det skule nog vara att behöva ta bort en till häst...

2.Om du fick välja en annan ponny utom dina egna vilken skulle det va?

Svar: Gud, det finns hur många fina som helst.

3.Dina favorit låtar?

Svar: Har många men för tillfället är det nog As long as you love me.

4.Det bästa som hänt dig?

Svar: Det var nog när jag fick ha Dixie, för det var ju lixom början på allt det här. Att jag får ha två dunder fina ponnyer, tävla och göra det jag älskar och brinner för.

Jag har uppfattat att du står inarckoderad i ett stall, hur är stallrutinerna där? Är du nöjd? Skulle du vilja ändra något?

Svar: De får hö+kraft runt 6 på morgonen, går sedan ut i hagen vid halv 8 - halv 9 där de på vintern får hö. Kommer in igen vid 3 då de får hö + kraft och sedan får de hö+kraft på kvällen igen vid ca 8 -9. Jag är nöjd, tycker att det är bra att de får komma in innan de hinner bli mörkt på vintern dock skulle jag kunna tycka att nu på sommaren att de skulle kunna vara ute lite längre.

Har du några andra djur förutom 2 hästar?
 
Svar: Ja, våran familj har även 3 hundar :)
 
Vart köper man munsboro hästarna? Var köpte du dina? Finns det några andra sånna hästar där ditt stall är? asså munsboro hästar?

De kommer från Irland och jag har köpt mina genom Lena. Nej  det finns inga andra sånna hästar i mitt stall.

Vilka tävlingar ska du på i sommar?

Svar: Den 10 ungefär åker vi upp till Norrland och ska tävla 2 meeting där. Efter det ska hästarna få lite semester och vi har  inte bokat in några fler tävlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0