Dagens ridpass

Har precis kommit hem frnå stallet. Idag blev det varsin uteritt.

Mille var näst intill explosiv i början. Men efter ett tag lugnade han ner sig och kunde arbeta som vanligt. Red med Anine och övade inte på något speciellt utan bara på att han ska vara lugn, få fram nosen så han inte knycker i hop sig som han kan göra ibland och bakbenens aktivitet - det vanliga alltså, med andra ord.

Findus, här snackar vi bakbens aktivitet alltså, haha! Det droppade svett från bakbenen när jag kom in och kännde även när jag red hur bakbenen jobbade. Han var hyvsat fin i formen, i början blev han lite stum i munnen, i båda sidorna och tog bettet och bara sprang iväg. På slutet blev han mer mjuk i sidorna och i munnen men var fortfarande lite för stum i munnen än vad som är önskvärt och sprang lite. Men överlag var han fin.

Trots att det inte går toppen toppen varje ridpass så känner jag att varje gång jag sitter upp har det skett en liten utveckling, vilket är så himla roligt!



Puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0