Orsa dag 1, 2 & 3

Dag 1. LC

Efter den 5 timmars långa resan hoppade jag bara en LC med båda.

Findus:

Fin, lite tittig men över förväntan. Var nolla.

Mille:

Red på det vanliga två delade, egg bettet men det funkade inte alls. Han var stark och det var med nöd och näppe som jag ens lyckades pricka mellan hinderstöden. Trots det var jag nolla.



Dag 2.

Findus: LC & LB

Var nolla i båda klasserna och han hoppade så otroligt fint! Förr har han varit så att han vill "krypa inpå hindret" men nu hoppade han av "utifrån" och han var så duktig min prins!

Mille: LB & LA

Bytte bett till pelhamet idag dock med lite ändringar. Gjorde en kort delta av sporremmar för att få en mildare efekt och satte på en skin grej om kjedan och spände den väldigt löst.

I LB var han väldigt fin. Hoppade fint och svängde även lite. Sista ryttaren petade dock ut mig från placering med 3 hundra delar eller något :/ Men men sånt händer.
Det var även en stilbedömning i grunden och vi fick 55  poäng :D

I LA var han så sjuuuukt fin! Det var debuten för oss i LA och vi var nolla! Hade bra flyt hela banan och han hoppade super fint. Till råga på allt hamnade vi 2 ST utanför PLACERING! Isn't it sick? I våran första LA. Stolt här alltså xD




Dag 3.

Findus: LB

Idag var nte våran dag. Han var jätte fin på framhoppningen men inne på banan hände något. Första hindret gick bra men sedan märkte han att Mille stod utanför banan och då började han gnägga och blev totalt ofokuserad på mig utan fokusérade på allt UTOM mig och hindrerna. Men han lyckades iaf hoppa oxer och bajsa samtidigt samt gnägga och hoppa trippelbarren. Fick ett nerslag på ett räcke så det blev 4 fel. 

Mille: LB

Det var en super bra runda på Mille, han var lugn, hade bra galopp och hoppade fint. Dock fick vi med oss en bom ner vilket var lite förargligt. Annars är jag jätte nöjd  med rundan han var verkligen super fin!



Med helgen överlag är jag super nöjd! Ponnyerna har gått som tåget! Det var bara sista dagen som både ponnyerna och piloten var trötta i både kropp och knopp. Men 6 nollrundor av 8 starter, det är BRA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0