Stallet hela dagen!

Har varit i stellet hela dagen. Åkte dit så jag var där vi 7 och kom hem runt halv 7. Tvättade stallet på morgonen från 8 fram till 12 med högtrycken sopade upp allt vatten med hjälp av några andra i stallet. Mille och Findus har bytt boxar så de står bredvid varandra längst in i en gång så det är mysigt. Flyttade vatten hinkarna, saltstenarna, whitebordarna och alllt sånt.
 
Efter att jag hade fixat mat så red jag Mille tillsammans med Anine en riktig långritt i regnet på dryga 2 timmar. Han var fin, lite stark o så. Imorgon ska jag bara lossa honom i sidorna och få ut överlinjen på honom i ridbanan om det är ridbart där vilket jag verkligen hoppas att det är för det behövs verkligen nu.
 
Findus var skiiiiit fin. Red honom på galoppbanan. Han var pigg och glad, och super fin. Började med att bara galoppera honom framåt och utan att fokusera något på formen, i början var han lite spänd men efter ett par varv blev han väldigt mjuk och kom ner i en super trevlig form och galopperade på i en stor och rund galopp. Han var verkligen så härlig! Busade lite efter någon långsida, Findus tyckte det var kul :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0