Tävlingen

Jag tyckte att det var en super mysig tävlingsplats, dock tyckte jag att banan var lite hård.
 
LB
Findus:
Dålig runda men tar på mig det. Jag red skit dåligt. Första hinderna var bra, han hade fin bjudning och bra galopp. Sedan blir han lite loj och istället för att jag då rättar på mig och driver honom framåt lägger jag mig på halsen och jagar. Rev oxern in i kombinationen. 4 fel.
 
Mille:
Vet inte var jag ska börja. Han var super på framhoppningen men så fort han kom in på banan var det som
"GAAAH! Shit HIIIINDER och PUBLIK och ANDRA HÄÄÄÄSTAR!" Han vart helt till sig och jätte okoncentrerad. Han var stark och INTE sig själv. Jag han aldrig bli klar innan hindret och låg kvar i handen. Rev 2:an, 3:an och 5:an. 12 fel.
 
LB + 5
Findus: Han var trött, på framhoppningen hade jag ändå en fin känsla där jag kunde galoppera genom svängen för att sedan sitta still mot hindret och han bjöd. På banan vet jag inte vad, han gick INTE fram, hur mycket jag än drev, smackade osv. Om jag galopperade genom svängen och satt still mot hindret backade han av. Rev 5:an som var på lång anridning, lite tittig, och en oxer. Men kom över muren och alla andra tittiga hinder. Jag tror han var riktigt trött, lång resa på dåliga vägar stundtals osv. så jag tycker ändå nu i efterhand att han var rätt duktig, han gjorde sitt jobb - hoppade. Även fast jag var väldigt besviken precis efter rundan. 4 fel.
 
Mille: Kännde lite "Ne nu j*vlar ska vi göra en bra runda" vilket vi också gjorde. I början var han lite som i förra klassen men runt hinder nr. 5 släppte det och kombinationen var PERFEKT. Valde att rida fina vägar även i omhoppningen för att avsluta bra. 0 fel.
 
Det var inte våran dag igår, men men. Det kan inte alltid gå bra. På Onsdag åker jag på träningsläger och DÅ ska det finslipas!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0