Tennessee Walking Horse

De flesta vet nog redan att det andvänds helt sjuka metoder för att få dessa hästar att gå i de extremt onatuliga gångarter även kallade "running walk" eller "flat foot walk".

Klackar, kedjor, tyngder och frätande vätskor andvänds för att få hästarna att att tycka att markkontakten är oerhört obehaglig och därför lyfta på benen så mycket som möjligt. Man skor hästarna avsiktikt på ett sådant sätt så att sömmarna ska skapa ett stort tryck i hoven och bilda obehag. Kemekalierna andvänds för att fräta sönder hovsulan vilket också gör att hästarna vill undvika att sätta ner benen i marken. Man trycker också upp nubb och syrlar i hoven för att orsaka otroliga tryck.

Ju högre hästarna lyfter på benen desto högre poäng får de av dommarna.

Hur F*N kan man göra så?! Det svider i hjärtat när man både hör och ser vad dessa helt OSKYLDIGA djur uttsätts för. VAD, VAD har de gjort för att förtjäna något sådant här!

Jag klarade inte ens av att titta klart på filmen, VIDRIGT rent utsagt! Även fast jag bara såg ett par sekunder av filmen ångrar jag att jag tryckte på play, HEMSKT!

TITTA INTE PÅ FILMEN OM DU ÄR KÄNSLIG!

http://www.humanesociety.org/issues/tenn_walking_horses/ - Webbsidan som jobbar på att förhindra detta. Gå in och stötta!


Kommentarer
Postat av: Clara♥

Det där är fu**ing det värsta ja vet fy faan!!:'((♥

2012-06-07 @ 15:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0