Dagens Ridpass

Idag var båda hästarna super! Blev lite ändrade planer då jag red Findus istället för att han skulle longeras.
Började med att göra lite galoppövningar och han var väldigt fin, övade att samla och öka, ha honom utåt ställd osv. På slutet hoppade jag även några språng ur sväng. Nöjd med Findus, hade en fin känsla.
 
Sedan var det Mille på tur, han verkligen okonplicerad, lydig och positiv. Började med att byta galoppöver bommar, först gick de bra, sedan började han tagga väldigt mycket och sköt iväg som en kanon kula över bommen men fick till det på slutet. Sedan hoppade jag lite på volt, i vänster är han super men i höger orkar n inte riktigt bära sig och landa i rättgalopp i den höga formen men om han får gå i låg form så orkar han. Sedan varierade jag galoppsprång, han har verkligen lätt för sig, kunde växla mellan 5 och 8.
 
Super nöjd med båda, lite skillnad från igår, hehe....
 
Nu ska jag sova, Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0