Dagens Ridpass

Började med att rida Mille på travbana, han va lite smådryg när vi skulle gå ner dit som han alltid gör men idag var det ändå helt okej. Där nere var han fin, väldigt lätt i munnen, travade fram 2 varv, galopperade fram 1 varv i varje håll och sedan började jag göra galoppfattningar och avbrott.
Han blir lite upprörd när jag vill att han ska bryta av samlat och håller lite i munnen samtidigt som jag driver. Fick till några bra och de är när jag lyckas behålla den kraftiga galoppen som han har precis efter att jag har fattat, om jag låter honom galoppera på så orkar han inte komma tillbaka och sakta av samlat vilket är förståligt. Han blir lite seg i munnen när man gör galoppfattningar men det blir nog bättre ju starkare han blir.
 
Sedan red jag Findus, även han fick gå på travbanan, han var skiiit fin! Väldigt mjuk och avslappnad. Jag hade snodd på honom och galopperade i ett ganska högt tempo men med stora steg så att han verkligen fick jobba igenom.
Han var verkligen super fin, bebisen! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0